Regulamin świadczenia usług rezerwacji w ramach serwisu internetowego www.beskidzka9.pl
- Informacje ogólne
- Właścicielem serwisu internetowego www.beskidzka9.pl jest Katarzyna Papierniak prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Papierniak Katarzyna Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Viaggio” z siedzibą w Myszkowie 42-300, przy ul. Paderewskiego 52, NIP 577 185 31 57, REGON 241040286, zarejestrowaną w CEIDG, zwaną dalej Usługodawcą.
- Sprzedaż usług, polegających na rezerwacji i obsłudze Gości następuje drogą elektroniczną pod adresem k.rok@etec.com.pl oraz za pomocą formularza kontaktowego na stronie serwisu internetowego beskidzka9.pl
- Usługodawca wprowadza niniejszy Regulamin, realizując postanowienia art. 8.1.pkt.1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j.Dz. U. z 2016, poz. 1030).
- Przed skorzystaniem z usług świadczonych przez Usługodawcę należy zapoznać z niniejszym Regulaminem i zaakceptować jego warunki bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy.
- Pojęcia
- Usługodawca – Katarzyna Papierniak prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Papierniak Katarzyna Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Viaggio” z siedzibą w Myszkowie 42-300, przy ul. Paderewskiego 52, NIP 577 185 31 57, REGON 241040286, zarejestrowaną w CEIDG. Usługodawca w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 1030).
- Gość – osoba fizyczna będąca stroną umowy o świadczenie usług, zawartej z Usługodawcą, zobowiązana do przestrzegania niniejszego Regulaminu; Usługobiorca w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 1030).
- Serwis internetowy – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem: beskidzka9.pl Operatorem Serwisu jest Katarzyna Papierniak opisana w punkcie 1;
- Apartament Beskidzka 9 – apartament znajdujący się w domu w Szczyrku przy ul. Beskidzkiej 9, przeznaczony do wynajmu krótkoterminowego, zgłoszony do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie – w kategorii obiektów nie będących obiektem hotelarskim, [zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, t.j. Dz. U. z 2011, poz. 432], opisane w Serwisie internetowym, pozostających w posiadaniu Usługodawcy, będące jego własnością, różnorodne pod względem wyposażenia, lokalizacji, ilości miejsc noclegowych, rodzajów łóżek oraz dostępności parkingu lub Wi-Fi;
- Umowa najmu apartamentu – umowa najmu krótkoterminowego, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Gośćmi, z chwilą otrzymania przez Gości potwierdzenia rezerwacji na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, do której nie stosuje się ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy (art. 2.1.pkt. 4 Ustawy, t.j. Dz.U. z 2016, poz. 1610)
- Formularz rezerwacji – formularz internetowy zamieszczony w Serwisie internetowym, wykorzystywany do rezerwacji usług online;
- Adres elektroniczny – oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej;
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2014 r., poz. 243);
- Rezerwacja online – rezerwacja usług dokonywana przez Gości w Systemie teleinformatycznym;
- Rezerwacja telefoniczna – rezerwacja usług dokonywana przez Usługodawcę na życzenie Gościa wyrażone ustnie w rozmowie telefonicznej.
- Siła wyższa – zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, w tym w szczególności: zjawiska i kataklizmy przyrody, strajki, wojny i zamieszki oraz pozbawienie apartamentu Beskidzka9 przez dostawców prądu, gazu, energii grzewczej, wody, sygnału telewizyjnego, Wi-Fi / Internetu, a także wystąpienie awarii i usterek, za których wystąpienie nie ponosi winy Usługodawca.
- Świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej na odległość bez jednoczesnej obecności stron, poprzez przekaz danych przez System teleinformatyczny.
- com – serwis internetowy służący do rezerwacji zakwaterowania online.
- Newsletter – wiadomości e-mail wysyłane przez Usługodawcę do Gości, informujące o aktualnej ofercie, promocjach, nowościach, zmianach itp.
III. Ogólne warunki rezerwacji/sprzedaży usług
- Usługodawca świadczy usługi na rzecz Gości w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie oraz Regulaminu korzystania z apartamentu Beskidzka9 w Szczyrku.
- Goście zobowiązani są do przestrzegania Regulaminu oraz Regulamin korzystania z apartamentu Beskidzka9 w Szczyrku.
- Rezerwacja i sprzedaż usług odbywa się drogą elektroniczną oraz telefonicznie. Dane kontaktowe, prezentacja usług i możliwość ich zakupu znajdują się na stronie internetowej www.beskidzka9.pl . Rezerwacji i zakupu usługi można dokonać także poprzez Booking.com .
- Gość poprzez akceptację pola „Newsletter” w serwisie internetowym wyraża zgodę na otrzymywanie od Usługodawcy informacji handlowych. Aby otrzymywać oferty specjalne oraz aktualne wiadomości z serwisu należy wpisać w zakładce „NEWSLETTER” znajdującej się ……………. strony głównej www.beskidzka9.pl adres e-mail, następnie zaznaczyć opcję „Zapisz się” oraz „OK”. Aby zrezygnować z otrzymywania „Newslettera” należy w zakładce „NEWSLETTER” znajdującej się …………. stronie strony głównej www.beskidzka9.pl wpisać adres e-mail, następnie zaznaczyć opcję „Usuń adres” oraz „”.
- Warunkiem technicznym korzystania z serwisu internetowego jest dostęp poprzez urządzenia teleinformatyczne z dostępem do Internetu, posiadanie oraz dostęp do poczty elektronicznej.
- Zakup usług drogą elektroniczną jest dobrowolny.
- Gość zobowiązany jest do przedstawienia prawdziwych danych, w tym danych osobowych. Podanie danych nieprawdziwych, a w szczególności podszywanie się pod inną osobę, wykorzystywanie jej danych osobowych w celu wyrządzenia jej szkody majątkowej lub osobistej podlega przepisom karnym określonym w Kodeksie karnym z dnia 6.06.1997
- Informacje, materiały, prezentacje lub ceny usług usługodawcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a stanowią jedynie zaproszenie do składania ofert zakupu usług.
- Zakup usługi i zawarcie umowy
- W serwisie internetowym www.beskidzka9.pl w zakładce „Formularz rezerwacyjny” Gość ma możliwość dokonania rezerwacji wybranego apartamentu Beskidzka9, terminu pobytu, ilości osób oraz wysłania wiadomości do Usługodawcy.
- Gość zobowiązany jest do podania imienia, nazwiska, telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail oraz danych dotyczących liczy i wieku osób, które będą korzystały z apartamentu Beskidzka9, łącznie z nim.
- Rezerwacji może dokonać wyłącznie osoba pełnoletnia. Za osoby które nie ukończyły 18 roku życia zgłoszenia pobytu dokonuje rodzic lub opiekun.
- Niezwłocznie po wykonaniu rezerwacji, na adres mailowy wskazany w Formularzu rezerwacyjnym wysłane zostaje potwierdzenie rezerwacji, w którym Usługodawca wskazuje: numer rezerwacji, imię i nazwisko osoby dokonującej rezerwacji, długość pobytu, wybrany apartament,wartość pobytu oraz warunki płatności.
- Usługodawca dokonuje rezerwacji apartamentu Beskidzka9 na nazwisko osoby, realizującej płatność. Płatność można zrealizować online, za pośrednictwem systemu platformy Przelewy24, przez Booking.com lub przelewem tradycyjnym.
- Gość zobowiązanych jest do złożenia oświadczenia (poprzez zaznaczenie odpowiedniego miejsca w Formularzu rezerwacyjnym) o zapoznaniu się i zaakceptowaniu Regulaminu, o zgodzie lub braku zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną –
- Wypełnienie formularza rezerwacji usługi nie powoduje zawarcia umowyo świadczenie usługi. Umowa zostaje zawarta dopiero po wybraniu opcji rezerwuj w Formularzu rezerwacyjnym oraz po opłaceniu usługi w sposób wskazany w potwierdzeniu rezerwacji.
- Gość ma możliwość dokonania korekty podanych przez siebie danych osobowych poprzez przesłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail usługodawcy: ……..
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Gościa nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu rezerwacyjnym.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemów płatniczych.
- Regulamin niniejszy oraz Regulamin korzystania z apartamentów Beskidzka9 w Szczyrku stanowi integralną cześć umowy i obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie apartamentu.
- Prawa i obowiązki Stron
- Usługodawca ma prawo do:
- odstąpienia od realizacji umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną w przypadku naruszenia przez Gościa postanowień Regulaminu,
- anulowania transakcji w przypadku pozyskania informacji, że płatność dokonywana jest przez osobę nieuprawnioną oraz obciążenia Gościa kosztami transakcji,
- dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przed sądem, w przypadku nadużyć przez Gościa.
- Gość zobowiązany jest do:
- podania danych prawdziwych i aktualnych,
- potwierdzenia zapoznania się z Regulaminem i Regulaminem korzystania z apartamentu Beskidzka9 w Szczyrku oraz przestrzegania ich postanowień,
- współpracy z usługodawcą celem realizacji zamówienia,
- zapłaty ceny za zakupioną usługę wynajmu apartamentu Beskidzka9, oraz zapłaty ewentualnych opłat dodatkowych,
- korzystania z serwisu internetowego zgodnie z przepisami prawa postanowieniami Regulaminu,
- korzystania z apartamentu zgodnie z Regulaminem korzystania z apartamentu Beskidzka9 w Szczyrku.
- Zabrania się przekazywania za pośrednictwem serwisu internetowego treści o charakterze bezprawnym.
- Cena i warunki płatności
- Cena usług podana jest na stronie www.beskidzka9.pl przy prezentacji każdego apartamentu Beskidzka9,.
- Podana cena jest ceną brutto, zawiera należny podatek VAT i do niej naliczana jest opłata manipulacyjna serwisu Przelewy24.pl (……..%).
- Podana cena nie zawiera obowiązkowego podatku lokalnego (klimatycznego), który wynosi …….…. zł za osobę od ……… roku życia.
- Podana cena nie zawiera wyżywienia.
- Usługodawca umożliwia Gościom dokonywanie zapłaty za usługi kartą płatniczą, kartą kredytową lub przelewem za pośrednictwem internetowych serwisów płatności.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania lub pobrania środków na karcie kredytowej udostępnionej przez Gości w celu dokonania rezerwacji, w wysokości należnej za część lub cały pobyt, w przypadku nieuregulowania rachunku za usługi po opuszczeniu apartamentu Beskidzka9, przy czym Gość upoważnia przedstawiciela Usługodawcy do dokonania czynności pobrania należności z karty.
- Gość, który chce otrzymać fakturę VAT zobowiązany do podania poprawnych danych niezbędnych do jej wystawieni i poinformowania o tym Usługodawcy z chwilą dokonywania rezerwacji, zaznaczając odpowiednie pole w formularzu rezerwacyjnym. Gość wyraża zgodę na wystawienie FV bez podpisu i przesłanie jej drogą elektroniczną.
VII. Anulowanie, zmiana rezerwacji, odstąpienie od umowy
- Warunkiem anulowania rezerwacji usługi jest złożenie rezygnacji na piśmie lub w drodze korespondencji wysłanej w formie elektronicznej na adres: …..
- Rezerwacja może zostać bezpłatnie anulowana do 30 dni przed podanym terminem przyjazdu.
- W przypadku anulowania rezerwacji:
- od 30 dnia do 7 dnia przed wybraną datą przyjazdu zostanie naliczone 50% całkowitej ceny usługi,
- od 6 dni do 1 dnia przed wybraną datą przyjazdu zostanie naliczone 90% całkowitej ceny za usługę. W przypadku nie pojawienia się Gości bez odwołania rezerwacji lub podania przyczyny, pobrana zostanie opłata w wysokości 100% ceny całkowitej.
- W przypadku wprowadzenia rządowych obostrzeń dotyczących korzystania z usług hotelowych z powodu COVID-19, Usługodawca zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji na usługi. Anulacje rezerwacji wysyłane będą Gościom wyłącznie w formie elektronicznej na adres podany przy dokonywaniu rezerwacji w formularzu rezerwacyjnym.
- W przypadku anulowania rezerwacji przez Usługodawcę – Usługodawca zwróci Gościom pełną opłatę za usługę wraz z pobraną kaucją, bez ewentualnych innych kosztów jakie poniósł Gość, w tym np. kosztów transportu lub zaproponuje przełożenie rezerwacji na inny termin. Zapłacona kwota podlega zwrotowi w ciągu 180 dni od anulowania zgodnie z ustawą z dnia 31 marca 2020r., poz. 568 o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, art. 15 zp ust. 4.
- Zwrot ewentualnych należności, w tym kaucji na rzecz Gości nastąpi po dokonaniu potrąceń na warunkach określonych w regulaminie. W przypadku, gdy wpłacona przez Gości kwota będzie niewystarczająca do pokrycia kosztów rezygnacji Usługodawca w formie elektronicznej na adres podany przy dokonywaniu rezerwacji w formularzu rezerwacyjnym informacje o wysokości należności oraz terminie jej zapłaty (do 7 dni od zakończenia pobytu) .
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania lub pobrania środków na karcie kredytowej udostępnionej przez Gości w celu dokonania rezerwacji, w wysokości należnej za część lub cały pobyt, w przypadku nieuregulowania rachunku za usługi po opuszczeniu apartamentu Beskidzka9, przy czym Gość upoważnia przedstawiciela Usługodawcy do dokonania czynności pobrania należności z karty.
- W przypadku skrócenia pobytu w apartamencie Beskidzka9 po opłaceniu rezerwacji zapłacona kwota nie podlega zwrotowi.
- Brak wpłaty w terminie wskazanym w potwierdzeniu rezerwacji spowodowuje anulowanie rezerwacji.
- Usługodawca powiadamia Gościao anulowaniu procesu rezerwacji, niezwłocznie po bezskutecznym upływie terminu wyznaczonego do dokonania zapłaty za usługę, wysyłając wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu rezerwacji.
- Anulowana rezerwacja może zostać przywrócona na prośbę Gościapod warunkiem dostępności wybranego apartamentu Beskidzka9.
- Pomimo braku anulowania rezerwacji przez Gościa, który dokonał zapłaty za usługę w terminie wyznaczonym w potwierdzeniu rezerwacji, w sytuacji, gdy Gośćnie zgłasza się do apartamentu Beskidzka9 do godz. 22:00 dniu planowego rozpoczęcia pobytu oraz w przypadku gdy nie poinformował Usługodawcy o późniejszym terminie przybycia, rezerwacja może być anulowana z przyczyn leżących po stronie Gościa, a wpłacona kwota za usługę nie podlega zwrotowi.
- Gościom nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy rezerwacji usługi hotelarskiej, zgodnie z art. 38 pkt 12 Ustawy o Prawach Konsumenta (Dz. U. z 2014, poz. 827)
- Zmiana terminu dokonanej rezerwacji możliwa jest bez ponoszenia kosztów przez Gościa wyłącznie w razie wyboru nowego terminu i wolnego w wybranym terminie apartamentu Beskidzka9 na 30 dni przed terminem. W zależności od sezonu, w którym przypada nowo wybrany termin, Usługodawca określa ilość dni pobytu możliwego do zrealizowania za cenę pierwszej rezerwacji.
- Brak czasowy lub całkowity możliwości korzystania z poszczególnych elementów sprzętu, wyposażenia, dostępu do Wi-Fi, Internetu, pakietu telewizyjnego, nie wkalkulowanego w koszty noclegu nie stanowi podstawy do żądania zmniejszenia lub zwrócenia zapłaconej ceny lub zamiany apartamentu. Stan wyposażenia może ulegać modyfikacji. Aktualny stan wyposażenia dostępny jest w przy opisie danego apartamentu na stronie Usługodawcy pod adresem www.beskidzka9.pl
VIII. Prawa autorskie
- Wszelkie prawa do treści zawartych w serwisie internetowym www.beskidzka9.pl będących przedmiotem sprzedaży przysługują Usługodawcy i są chronione prawami autorskimi oraz innymi.
- Zawartość strony internetowej, włącznie z tekstami, grafikami, zdjęciami, ilustracjami, jest własnością Usługodawcy. Treści te są chronione prawem autorskim i innymi prawami.
- Zabronione jest kopiowanie treści, o których mowa wyżej w ust. 1 i 2 lub jakiekolwiek inne ich utrwalanie, przekształcanie, przekazywanie osobom trzecim lub inne wykorzystywanie bez wyraźnej pisemnej zgody usługodawcy.
- Ochrona danych osobowych
Goście potwierdzają, że posiadają zgody lub upoważnienia do przetwarzania danych osobowych osób, które reprezentuje, w celach niezbędnych dla realizacji usługi.
- Ochrona danych osobowych Gości następuje na podstawie: Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz obowiązującej polskiej ustawie o ochronie danych osobowych i zgodnie z polityką prywatności dostępną na stronie .. …
- Podanie danych osobowych przez Gości jest dobrowolne. Goście ma prawo do kontroli przetwarzania danych osobowych, prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz żądania ich usunię
- Dane osobowe Gości są przetwarzane wyłącznie w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług ti/lub w celach przekazywania informacji handlowej w postaci oferty usług turystycznych i/lub „Newslettera”.
- Dane osobowe zgromadzone przez Usługodawcę nie są udostępniane innym podmiotom, chyba że wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz przekazywania danych osobowym pracowników, współpracownikom i innym podmiotom uczestniczącym w realizacji umowy o świadczenie usług.
- Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Usługodawca dąży do polubownego rozwiązania sporu, a ewentualne spory będą rozpoznawane przez sąd właściwy dla miejsca siedziby Usługodawcy.
- Usługodawca zastrzega, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z usług w drodze elektronicznej, a także środki techniczne dostępne Gościom serwisu w celu ich zminimalizowania,zostały opisane w „Informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną”, która stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Regulamin obowiązuje od 25.11.2021r.
- Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym www.beskidzka9.pl oraz w wersji pisemnej pod adresem 42-300 Myszków, ul. Paderewskiego 52 w siedzibie Usługodawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu świadczenia usług w serwisie internetowym www.beskidzka9.pl
Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną
Korzystanie z Internetu, w tym również korzystanie z usług w drodze elektronicznej może wiązać się z różnymi zagrożeniami, w szczególności takimi jak:
1) możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą elektroniczną;
2) obecność i działanie oprogramowania typu malware, w tym: wirusów komputerowych, czyli szczególnego oprogramowania, które jest w stanie, po uruchomieniu, zarazić pliki w sposób samopowielający, zazwyczaj nie będąc zauważonym przez użytkownika; wirusy mogą być mniej lub bardziej szkodliwe dla systemu operacyjnego, w którym się znajdują. Malware to termin ogólny, który dotyczy niepożądanego oprogramowania, w tym wirusy, robaki, konie trojańskie, ransomware, spyware, adware, scareware i inne szkodliwe programy;
3) obecność i działanie robaków internetowych (worm), czyli szkodliwego oprogramowania zdolnego do samopowielania;
4) możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware, które szpieguje działania użytkownika w Internecie, instalującego się bez jego wiedzy, zgody i kontroli;
5) możliwość bycia narażonym na cracking lub phishing (łowienie haseł), które łączą się z możliwością łamania zabezpieczeń przez osoby trzecie i używania ich do pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających do złudzenia autentyczne itp.;
6) sniffing – niedozwolony podsłuch, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci;
7) hacking – działania tak zwanych hackerów, zmierzających do włamania się do systemu usługodawcy (np. ataki na jego stronę internetową), jak i do systemu usługobiorcy;
8) możliwość bycia narażonym na działania innego niechcianego lub „złośliwego” oprogramowania, wykonującego czynności niezamierzone przez użytkownika, niewchodzące w granice definicji wymienionych powyżej, a występujące pod nazwami: wabbit, trojan, backdoor, exploit, rootkit, keylogger, dialer, hoax i inne.
Usługodawca nie ma wpływu na działanie Internetu i na zagrożenia z nim związane. Usługodawca stale podejmuje działania podnoszące bezpieczeństwo działania jego witryny internetowej, jednak nie ma możliwości całkowitego wyeliminowania ryzyka ingerencji osób trzecich. W związku z powyższym, aby uniknąć zagrożeń, ważne jest, by usługobiorca zainstalował na swoim urządzeniu elektronicznym program antywirusowy i stale go aktualizował, a także aby stale aktualizował zainstalowane na swoim urządzeniu programy komputerowe. Ponadto istotne jest, aby użytkownicy dokonujący za pośrednictwem sieci Internet tzw. „płatności elektronicznych” w sposób szczególny chronili informacje zawierające dane o numerach rachunków bankowych, kart kredytowych, haseł do logowania itp. przed ich ujawnieniem osobom trzecim.